Holdbeskrivelser

Intro til yoga: 

AOF-ROSKILDE, forløber over 2 lørdage:

Kom og prøv det…..hvis yoga er nyt for dig, har du her muligheden for at snuse til det. Vi arbejder med Hatha-yoga, hvor der er fokus på at åndedræt og bevægelse følges ad. Vi skal både prøve enkelte øvelser og små flows af, så du får et indblik i, hvad yoga også kan være. Vi slutter undervisningen af med en afspænding. Tag behageligt og lunt tøj på som du kan bevæge dig i, evt. en ekstra trøje. Medbring tæppe. Alle kan deltage.

Stressdæmpende yoga:

AOF-ROSKILDE, forløber over 2 lørdage:

Er du ramt af stress, eller har stress-symptomer, så kan yoga måske hjælpe dig. Hatha-yoga har fokus på åndedræt og bevægelse, og på dette hold vil vi give os god tid til både øvelser og til afspænding, så du mærker din krop og måske kan slippe tankerne for en stund. Tag behageligt og lunt tøj på som du kan bevæge dig i, gerne en ekstra trøje. Medbring tæppe.

Der er ikke stressdæmpende yoga i sæson 18/19

Morgen-yoga:

AOF-ROSKILDE, forløb af 6-8 gange:

Væk kroppen med blid Hatha-yoga. Mærk hvordan åndedrættet og blide bevægelser sætter gang i kroppen og forbereder dig på dagen, der kommer. Vi har fokus på indadvendthed og fordybelse, tilsat smidighed og stræk. Undervisningen slutter med en kort afspænding. Tag behageligt tøj på som du kan bevæge dig i, evt. en ekstra trøje. Medbring tæppe. Alle kan deltage.

Der er ikke morgen yoga i sæson 18/19

Gravid Yoga:

ROSKILDE AFTENSKOLE, korte forløb:

Gravid yoga er en skøn måde at træne både krop og sind på og med teknikkerne fra Smertefri Fødsel kommer du godt i gang med at forberede dig til fødslen: Vi arbejder med øvelser der styrker og afspænder din gravide krop, forebygger gener, øger blodcirkulationen og dit generelle velvære. Du opdager dine ressourcer og den indre kraft, der er til stede i dig for at støtte dig under din graviditet og fødsel. Vi vil arbejde med at udvikle en meditativ evne som kan føre opmærksomheden indad så du kan forblive koncentreret, selv når det uventede sker. Din kropsbevidsthed vokser, du lærer at bruge dit åndedræt, og du vil opleve nærvær og tæt kontakt til din baby.

Det er ikke en forudsætning at du har kendskab til yoga, og du kan deltage fra slutningen af 1.trimester/uge 12 og frem til din termin.

Der er ikke gravid yoga i sæson 18/19

Yoga med hensyn:

AOF-ROSKILDE OG ROSKILDE AFTENSKOLE, hel sæson:

Styrke, smidighed og afstresning på én gang. På holdet her træner du både krop, åndedræt og koncentration for at opnå større velvære og tilfredshed under hensyn til din krops tilstande. Gennem øvelser fra Hatha-yoga og bevidst brug af åndedrættet, bliver du stærkere, mere fleksibel og roligere i såvel kroppen som sindet. Om du har ondt i ryggen, gigt, knas med knæene eller skuldrene, så bliver der taget hensyn til dig. Vi laver både liggende, siddende, balance og stående øvelser, hvor du både udvikler styrke og smidighed. Hver klasse afsluttes med en afspænding. Tag behageligt og lunt tøj på, gerne en ekstra trøje. Medbring tæppe.

Yoga for alle:

Obs: hvis du er knæ, ryg eller skulderopereret, så kontakt mig inden du tilmelder dig, så du kan komme på det rigtige hold

AOF-ROSKILDE OG ROSKILDE AFTENSKOLE, hel sæson:

På dette hold tager vi udgangspunkt i Hatha Yoga og de klassiske stillinger. Det er et tilbud til dig der ønsker større kropsbevidsthed, stærke muskler og smidige led, og en mere hensigtsmæssig brug af åndedrættet og vejrtrækningen. Undervisningen indledes altid med en grundig opvarmning af hele kroppen, og fortsætter med en række klassiske yogastillinger, der tilpasses dit niveau. Øvelserne bindes sammen af små åndedrætsøvelser. Hver gang afsluttes undervisningen med en afspænding. Undervisningen er for både mænd og kvinder, alle kan være med uanset alder og tidligere erfaring. Tag behageligt og lunt tøj på, medbring tæppe.

Bliv klar til haven med yoga:

AOF-ROSKILDE, forløb over 2 lørdage:

Det er snart tid til at komme i haven, og det er krævende for de store muskelgrupper. Du kan forberede dig med yoga for skuldre, ryg og ben. På holdet arbejder vi med både styrke og smidighed, og du får små fif til hvordan du kan strække ud ind i mellem arbejdet i haven, så du både kan sidde og gå dagen efter. Ind imellem binder vi øvelserne sammen af små åndedrætsøvelser, og der afsluttes med en afspænding. Tag behageligt og lunt tøj på, og medbring tæppe.

Der er ikke oprettet hold i sæson 18/19

Yoga for seniorer:

ROSKILDE AFTENSKOLE, hel sæson:

Er du blevet senior og synes at din krop trænger til at blive strakt, styrket, smidiggjort og afspændt, så er yoga måske noget for dig? Vi arbejder med krop og sind og øger på den måde kroppens vitalitet og sundhed, så du oplever større balance fysisk og mentalt. Yoga hjælper dig til at opleve indre ro og større energi og velvære i din hverdag. Alle timer indledes med en grundig opvarmning, vi fortsætter med klassiske Hatha-stillinger, åndedrætsøvelser og til sidst en afspænding, så smerter og spændinger løsnes. Undervisningen er for både mænd og kvinder, tag behageligt og lunt tøj på.

Hatha-yoga med ro og hensyn:

ROSKILDE AFTENSKOLE, hel sæson
Vi er max 8 elever på dette hold. Du får undervisning i et af Roskildes roligste yoga-centre.
Det er aldrig for sent at starte til yoga, eller for sent at sætte sig et nyt mål. På holdet her kan du deltage, hvis du har angst eller stress-følelser i kroppen og brug for rolige omgivelser for at kunne fordybe dig i åndedrættet og kroppen. Vi arbejder både mentalt og fysisk med at skabe styrke, smidighed og balance. Gennem øvelser, dybe stræk og bevidst brug af åndedrættet bliver du stærkere, mere fleksibel og roligere i kroppen såvel som sindet.
Vi laver både liggende, siddende, balance og stående øvelser hvor du udvikler styrke, smidighed og koncentration. Om du har brug for ro, knas med knæ, ryg eller skuldre, så bliver der taget hensyn til dig. Alle klasser slutter med en afspænding så tag lunt tøj på, gerne en ekstra trøje.

Nakke/skuldre/ryg:

AOF-ROSKILDE, workshop

Føler du dig anspændt og træt i nakken? Sidder dine skuldre oppe om ørerne? Og ryggen er ikke helt så flexibel, som den har været?
Så kom og gør noget godt for dig selv i et par timer. Vi finder de spændte områder og arbejder med forskellige øvelser, som løsner og blødgør. Der vil være både liggende, siddende og stående øvelser og forskellige hjælpemidler, så du kan få maximalt ud af øvelserne. Tag lunt tøj på, tæppe og en lille pude.

Holdet er ikke oprettet i sæson 18/19

 

 

 

 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *